Google Insight for Search
Omdat Bodymorphing verschillende onderdelen heeft, hebben wij diverse zoekopdrachten gedaan naar diverse woorden die bij Body Morphing horen. Hieronder de resultaten.
Op deze grafiek is te zien dat medio 2005/2006 er veel is gezocht naar de term Body Morphing.Gaande jaren heeft het zijn piek momenten gehad, maar je ziet dat het nu beetje bij beetje aan het zakken is, wat erop kan duiden dat de trend aan het afzwakken is.
Op deze grafiek zie je de resultaten waarnaar is gezocht op de term Lichaamsversiering.
Hierbij zie je dat in Nederland tussen 2004 en 2005 hier veel op is gezocht en tussen 2005 en 2006 nog een keer. Daarna zie je grafiek vrij stabiel onderaan lopen, wat erop duidt dat ook in Nederland de interesse hierna aan het afzwakken is.
Op deze grafiek zie je de resultaten voor de zoekterm Tattoo. Wat hieraan op te merken is dat mensen nog steeds geïnteresseerd zijn hierna en er informatie over willen weten. Langzaamaan is hij wel iets aan het zakken, maar de interesse is er nog steeds.
Bovenstaande grafiek heeft de zoekresultaten aan voor een Dermal Anchor (mini implantaat onder de huid). Hierop is te zien dat het momenteel ook nog vrij actief is en dit betekend dat dit nog wat nieuwer is onder de mensen. Hierin kun je de link leggen dat de nieuwe elementen voor Body Morphing interessanter zijn dan de ouderwetse tattoo.
Nu hebben we ook nog andere woorden, die te maken hebben met Body Morphing opgezocht. Zoals: Implants, Body Scarification, Mutilation en Branding. Deze grafieken hebben we er niet opgezet maar wat wel met de grafieken duidelijk te zien wat, is dat ze allemaal een piek hebben tussen 2004 en 2005 en daarna afdaalt naar onder qua interesse.
Wat maken we hieruit op?
Uit de grafieken blijkt nu dat de tattoo langzamerhand vervangen wordt door de nieuwe trends zoals piercings en extreme body morphingvormen. Al met al kunnen we dus zeggen dat er dus een grote trend aan de gang is namelijk het Customizen van ons lijf.
De trendstatus
De trendstatus voor deze trend blijft dus steeds gelijk. Je ziet het patroon van de curve namelijk steeds terugkomen. Dit komt omdat, als er iets nieuws is, het weer groot in de aandacht komt en mensen dit willen hebben. Zo is de tattoo bijvoorbeeld een trend geweest, maar is hij dat nu niet meer. Natuurlijk zie je wel nog mensen ermee lopen, maar er komen niet zo snel nieuwe mensen bij met tattoo's. Je kunt je ook afvragen, waarom laten de mensen met tattoo's deze niet weghalen. Dit kan volgens ons aan de kosten liggen. Je kunt 45 tot 140 euro hieraan kwijt zijn (ligt aan de grote). Maar een tattoo blijft natuurlijk wel een herrinnering en dat is volgens ook een grote reden waarom mensen hem niet weg laten halen. De tattoo is een onderdeel van jezelf geworden, en je hebt hem toendertijd met een reden erop gezet. Zonde om hem er dus vanaf te halen.
Maar wij denken dat het patroon zich dus steeds blijft herhalen.
En naar verwachting zal dit ook met de nieuwste trends zoals Scarification gebeuren. Het is gewoon wachten op weer iets nieuws.
Waar staat de trend nu?
Blauw: Nieuwe vormen van Body Morphing, zoals Branding en Scarification
Deze staan bovenin de curve omdat ze nog vrij nieuw zijn en nog niet iedereen ze kent. Er is veel aandacht en animo voor.
Geel: Piercing
De piercing begint langzaamaan uit te raken. Na de extreme piercings vormen (piercen van het hele gezicht e.d) hebben de mensen het hier wel langzaam mee gehad en zijn toe aan iets nieuws.
Rood: Tattoo
De tattoo staat al helemaal onderaan de curve. Tegenwoordig is het niet meer hip om een tattoo te krijgen. Als je, je wilt onderscheiden ga je voor de extremere vormen die bij het blauwe rondje horen.