Voorspelling
We hebben gezien dat de bovenliggende trend individualisering is. Individualisering kort samen gevat houdt in: ‘Elke consument is een individu met specifieke wensen en behoeften en wil ook als zodanig behandeld worden.’ Aangezien individualisering een mega trend is, zal dit voorlopig nog wel een trend blijven in de wereld. Dit houdt in dat mensen steeds meer gezien willen worden als individu. En hoe zorgen ze er voor om een individu te worden, zodat ze niet met de massa geassocieerd worden? Nou door zichzelf te onderscheiden van andere mensen. Mensen kunnen aan de buitenkant niet zien hoe je van binnen bent, dus dat je van binnen anders bent dan andere mensen zien ze niet. Dus moet je dat maar door middel van je uiterlijk laten zien. Ze begonnen rustig met een tatoeage of piercing. Maar zo onderscheid je, je al lang niet meer. 36% van de jongeren heeft een tatoeage of piercing.
Vandaag de dag onderscheid je, je meer door Branding, Mutilation, etc. Nou zijn er ook voortaan gepiercde brillen op de markt, en korsetten die je kunt laten piercen. Steeds meer dingen die je aan doet of op zet worden dus vast gemaakt. Als je in de toekomst kijkt zou het goed mogelijk zijn dat ze nog meer ‘kledingstukken’ laten piercen. Denk aan een horlogo die je altijd bij je hebt, omdat die in je huid vast zit. Omdat de trend individualisering nog wel even duurt zal de body Decoration zich ook verder ontwikkelen. Sommige zullen vinden dat het nu al behoorlijk ver gaat, maar het kan nog waarschijnlijk nog verder. Wat er waarschijnlijk komt kan ik niet voorspellen, maar er zullen nieuwe, extremere dingen komen dan die er nu al zijn.
Bedrijf
Als bedrijf hebben we een random piercing/tattoo shop gekozen. Omdat deze het meest betrokken zijn bij de trend body Decoration.
De trend Body Decoration betekend voor deze shop dat ze extra veel klanten kunnen verwachten die extreme Body Decoration willen. Ze kunnen verwachten dat ze minder hoeven te tatoeëren en meer moeten gaan piercen (denk dan wel aan de korsetten en brillen), maar ook implantaten zetten. Ook als ze nog niet bekend zijn met het fenomeen implantaten zetten is het makkelijk om dit te leren. Omdat de vraag hiernaar steeds groter zal worden. Het bedrijf kan beter gaan innoveren in nieuwe Body Decoration. Iets bedenken wat nog niet bestaat, zodat de mensen krijgen wat ze willen: iets identieks. Als het bedrijf inspeelt op deze puntjes (meer mensen die extreme Decoration willen, nieuwe identieke piercings bedenken, en leren om implantaten te zetten en te branden), dan is het mogelijk dat het bedrijf meer omzet zal krijgen.